Poszukiwanie pracy to bardzo stresujący etap w życiu. Zwykle też wymaga wysłania nawet kilkunastu zgłoszeń i odbycia kilku rozmów kwalifikacyjnych: telefonicznych lub bezpośrednich. Nic w tym dziwnego, że poszukujący pracy chcą mieć ten czas jak najszybciej za sobą. Jak zatem skutecznie poszukiwać zatrudnienia? Jakie kroki podjąć? Zacznijmy od początku.
Najczęściej pierwsze kroki kierujemy do Urzędu Pracy, którego obowiązkiem jest wspieranie osób bezrobotnych oraz pomoc w znalezieniu pracy. Zwykle też, po spełnieniu określonych warunków, zarejestrowane osoby, mogą liczyć na zasiłek, który pomaga im rozwiązać tymczasowe problemy finansowe wynikające z utraty źródła dochodu. Alternatywą jest samodzielne poszukiwanie pracy. Obecnie mamy wiele do możliwości do wyboru. Jeszcze do niedawna należało korzystać z pomocy znajomych lub ogłoszeń w lokalnych gazetach. Choć wciąż opcje te pozostają aktualne, to wybieramy inne rozwiązania. Takim przykładem jest internetowy portal dla poszukujących pracy. Na stronie internetowej można zaznaczyć określone kryteria wyszukiwania, ograniczając się do wybranego stanowiska, lokalizacji czy nawet interesującej nas wypłaty. Po zapoznaniu się z dostępnymi ofertami, można aplikować na stanowisko przez internet i czekać na weryfikację. W dalszej kolejności rekruter, analizując przesłane aplikacje, może oddzwonić z zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną. Można również korzystać z agencji pracy, które działają stacjonarnie, jak i online.