Rosnący chaos informacyjny wymusza na reklamodawcach poszukiwanie wciąż nowych kanałów kontaktu z potencjalnymi klientami. Tradycyjne reklamy umieszczane od lat w centrach miast oraz wzdłuż dużych arterii są współcześnie dosyć słabo widoczne i zlewają się ze sobą, tracąc tym samym swoją wartość. Dlaczego billboardy multimedialne są bardziej skuteczne od tych tradycyjnych, papierowych? Jaką drogą skutecznie trafić do potencjalnych klientów?
Współcześni klienci w większości poszukują treści spersonalizowanych, trafiających w ich gust. Do lamusa odeszły już czasy, kiedy standardem było kupowanie wszystkiego co modne, reklamowane przez znanych sportowców i zachodnie gwiazdy. Z tego też względu z duchem czasu muszą również iść agencje reklamowe. Doskonale widać to na przykładzie miast w województwie wielkopolskim. Dla przykładu billboardy reklamowe w Gnieźnie w dużym procencie są multimedialnie, co pozwala na bieżąco zmieniać wyświetlane treści i dostosowywać się do klientów.
Oczywiście, tradycyjne billboardy są również często spotykane. Należy jednak zdawać sobie sprawę z faktu, iż cena ich wynajęcia i utrzymania rośnie współcześnie nieproporcjonalnie do ich wartości marketingowej. Trend ten nie jest obserwowany z przypadku billboardów multimedialnych, które charakteryzują się wysokim kosztem wejścia, ale jednocześnie bardzo wysoką wartością marketingową. Zainteresowanie inwestorów tą formą reklamy potwierdzają statystyki wyszukiwań w popularnych serwisach. Dla przykładu często poszukiwane w województwie lubuskim są tablice reklamowe Żagań.