Różnice pomiędzy B2B i B2C – jak dostosować optymalne warunki do danego typu klientów

Kiedy prowadzimy biznes, dobro klienta jest dla nas najważniejsze. W końcu to od ilości osób chcących korzystać z naszych usług zależy powodzenie naszej firmy. Z tego powodu, tworząc swój sklep internetowy, musimy myśleć przede wszystkim o konsumentach. Pomóc w tym może przygotowanie odpowiedniej platformy do sprzedaży produktów.

Relacja z klientem 

W przypadku sklepu internetowego występują dwa typy relacji z klientem: B2C i B2B. Pierwsza z nich oznacza sprzedaż swoich produktów dla klientów indywidualnych. Tutaj liczba odbiorców usług jest bardzo duża, natomiast sama wartość zakupów zrobionych przez jednego nabywcę stosunkowo niewielka. Z kolei B2B oznacza świadczenie swoich usług na rzecz innej firmy. W tej sytuacji przeważnie dochodzi do dużych transakcji. Jeżeli nasz sklep internetowy ma sprzedawać produkty dla klientów indywidualnych, wówczas musimy zadbać o odpowiednią witrynę, na której będzie dokładnie ukazana nasza oferta. Konsumenci powinni mieć możliwość wykonywania płatności w różnych formach, a także zapewnioną dostawę towaru. Kiedy jednak chcielibyśmy skierować swoje usługi do przedsiębiorstw, wtedy potrzebujemy bardziej złożonego systemu. Odbiorcy bowiem muszą mieć możliwość składania zamówień w różnych formach takich jak m.in.: zamówienia elektroniczne, e-mail czy dokumenty. W zależności od tego, jak wygląda nasza platforma sklep internetowy, przeznaczony będzie dla innej grupy klientów. W ten sposób dostosowując swoje usługi, możemy świadczyć je w pełni profesjonalnie, co zapewni nam powodzenie w biznesie. 

 

Bądź pierwszy, by to skomentować.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


siedemnaście + czternaście =