Jak wygląda strategia rozwoju marki?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Istnieje wiele różnych sposobów na rozwijanie i zarządzanie marką. Najczęstszym podejściem jest zastosowanie jednej strategii na raz. Może to działać dobrze, ale nie zawsze jest to najlepsza strategia.

Oto kilka najczęściej spotykanych podejść:

Strategie rozwoju marki skoncentrowane na produkcie

Jest to tradycyjne podejście do brandingu, w którym skupiasz się na tworzeniu produktu lub usługi, których ludzie chcą. Idea jest taka, że jeśli stworzysz coś, co ludzie polubią, będą o tym rozpowiadać poprzez kampanie marketingowe typu word of mouth i media społecznościowe. Drugą stroną tego jest myślenie o problemie, który rozwiązuje twój produkt i budowanie marki wokół tego. 

Strategie rozwoju marki skoncentrowane na rynku

Jest to podobne do brandingu skoncentrowanego na produkcie, ale skupia się bardziej na tworzeniu kampanii marketingowych, które będą przemawiać do konsumentów w ogóle, zamiast próbować tworzyć nowe produkty lub usługi skierowane specjalnie do nich co może nie być tak skuteczne. Jest to dobra strategia rozwoju marki dla firm, które dopiero zaczynają, ponieważ pomoże Ci zbudować swoją markę bez konieczności wydawania zbyt wielu pieniędzy. Minusem tego podejścia jest to, że może być trudno zmienić grupę docelową po rozpoczęciu kampanii marketingowych.

Strategie rozwoju marki skoncentrowane na obsłudze klienta

Podejście to polega na traktowaniu każdego klienta jako jednostki z jego własnymi potrzebami i pragnieniami, zamiast traktowania go po prostu jako kolejnego numeru w bazie danych statystyk sprzedaży.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Praktyczne i modne kobiece dodatki
Praktyczne i modne kobiece dodatki
Każda kobieta lubi nie tylko ładnie się ubierać, ale również otaczać wysokiej klasy przedmiotami. Wiele pań, które na co dzień […]
Na jakie okazje warto wręczyć kwiaty?
Na jakie okazje warto wręczyć kwiaty?
Kwiaty są jednym z najczęściej wybieranych prezentów. To rozwiązanie dość proste, a przy tym wyrażające szacunek i pamięć – w […]
Upadłość finansowa firmy – co zrobić, żeby wyjść na prostą?
Upadłość finansowa firmy – co zrobić, żeby wyjść na prostą?
Ustawa prawa upadłościowego jasno reguluje zasady dotyczące ogłoszenia upadłości konsumenckiej i dalszego postępowania w tej sprawie. Celem postępowania jest oddłużenie […]