System Digital Signage to nowoczesny sposób na przekaz reklamowy oraz informacyjny. Marketing oparty na tych nowoczesnych technologiach jest zdecydowanie bardziej skuteczny, niż tradycyjne metody. O jego zaletach można przeczytać na http://tdcpolska.pl/rozwiazania-digital-signage/.
Jak jednak działa Digital Signage? Podstawę całej technologii stanowi system zarządzania treścią. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu możliwe jest załadowanie i zsynchronizowanie odpowiedniej treści takiej jak obrazy, grafika, filmy oraz inne pliki, które mają być wyświetlane na monitorze. Bazę tych treści można uzupełniać i modyfikować w każdej chwili. Ich odtwarzaczem jest najczęściej wyposażony w dobre podzespoły komputer.
Drugim niezwykle ważny elementem jest oczywiście ekran. To na nim wyświetlane będą wcześniej wspomniane materiały. Jako ekrany wykorzystuje się zwykłe ekrany TV, LCD, plazmowe, monitory CRT, a obecnie coraz częściej także LED czy też diodę OLED. Odpowiednie oprogramowanie, wspomniane już wcześniej, pozwala zsynchronizować treści wyświetlane na różnych monitorach jednocześnie. Umożliwia automatyczną aktualizację treści bez potrzeby dokonywania zmian i korekt samodzielnie.
Treści mogą pokazywać się w danym czasie i miejscu, w zależności od zaprogramowania systemu. Wszystko opiera się na Sieci LAN, internet lub sieci bezprzewodowej, a także zdalnej kontroli urządzeń. Zdalna kontrola pozwala przede wszystkim na szybką oraz łatwą aktualizację i synchronizację treści wyświetlanych w wielu miejscach. Wszystkie te systemy, odpowiednio dobrane, zmontowane i działające, wspólnie tworzą system Digital Signage.
Artykuł napisany we współpracy z T D C Polska – producentem wyświetlaczy reklamowych.