Promocje, obniżki cen, rabat na kupienie drugiego lub kolejnego produktu to triki, które klienci już znają. Dlatego stali się oni ostrożniejsi, gdy pojawia się wielki szyld sugerujący niższe ceny. Marketingowcy nadal mają jednak kilka sztuczek, które działają na podświadomość gości sklepu.
Najczęściej spotykaną praktyką jest sprawianie wrażenia towaru deficytowego. Na półkach specjalnie znajduje się jedynie część zapasów, by klient pomyślał, że musi to koniecznie kupić teraz, bo zaraz się skończy. Poza tym niesamowity wpływ na nasze wybory ma umiejscowienie towaru na poziomie oczu, po prawej stronie wózka, a jeszcze lepiej na samym szczycie alejki. Dodatkową i niesamowicie skuteczną sztuczką jest też stawianie ekspozytorów. Skoro jakiś produkt leży na specjalnej półce z logiem producenta, to musi to być coś naprawdę wyjątkowego – taka myśl pojawia się w głowie większości klientów. Głównie z tego powodu managerowie chętnie stawiają ekspozytory reklamowe producent takich stojaków może zaoferować nam wiele rodzajów, szerokości i wysokości, które dopasujemy do przestrzeni lokalu handlowego. Gdy ułożymy towar, każdy zwróci na niego uwagę i potraktuje to jako pewnego rodzaju okazję, z której koniecznie musi skorzystać.