Storytelling – sztuka dobrej komunikacji

Komunikacja wewnętrzna to niewątpliwie wymagający i angażujący proces. Nie ma na nią jednej formuły, którą można wykorzystać według ustalonego schematu. Pomaga w tym doświadczenie i zdobywane wraz z nim umiejętności, ale nawet najlepsi specjaliści narażeni są na popełnianie różnych błędów. Skupienie uwagi i tworzenie angażujących treści to spore wyzwanie, przed którym stają osoby zajmujące się komunikacją wewnętrzną w organizacji. Jak zatem zabrać się do tego tematu? Przede wszystkim warto czytać artykuły i źródła branżowe, sięgając po źródła takie jak np.: https://icomms.pl/komunikacja-wewnetrzna-w-nowoczesnej-organizacji/. Warto również prosić o feedback, czyli informację zwrotną dotyczącą tworzonych treści.

Co jeszcze warto zrobić?

Skuteczna komunikacja wewnętrzna to przede wszystkim umiejętność strategicznego myślenia i zdolność uczenia się na własnych błędach. To również droga nieustannego rozwoju i poszukiwania ciekawszych rozwiązań. Specjaliści do spraw komunikacji wewnętrznej interesują się zatem case studies, które dają im wiele inspiracji. Jedną z takich strategii jest storytelling. Na czym opiera się on w organizacji? Sztampową notatkę można zamienić we wciągającą historię, która nawiązuje do stanowisk zatrudnionych w firmie oraz innych cech charakterystycznych dla specyfiki pracy. Tego typu działania cieszą się sporą efektywnością, ale przede wszystkim przyciągają uwagę odbiorców. Najważniejsze zadanie takiej historii to treściwy komunikat, który porywa czytelników.

Bądź pierwszy, by to skomentować.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


trzy × 2 =