Świece żarowe są krytyczną częścią silnika Diesla. Pomagają one w zapłonie paliwa w komorze spalania i zapewniają jego efektywne spalanie. Gwinty świec żarowych są wykonane z miedzi i mogą ulec uszkodzeniu przy nadmiernym dokręceniu. Jeśli zauważysz, że gwint świecy żarowej jest zerwany lub uszkodzony, będziesz musiał go naprawić, zanim będziesz mógł ponownie używać silnika. Naprawa gwintu świec z pozoru jest bardzo prosta i składa się z kilku istotnych czynności.
Wyjmij świecę żarową z obudowy, przekręcając ją kluczem lub zestawem nasadek w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. W razie potrzeby należy najpierw poluzować śrubę mocującą na górze obudowy, aby można było ją całkowicie wyjąć.
Oczyść pozostałe gwinty na uszkodzonej części miedzi za pomocą szczotki drucianej lub papieru ściernego, aby nie pozostały żadne zanieczyszczenia po zainstalowaniu nowej świecy żarowej.
Wytnij nowe gwinty w uszkodzonej części miedzi za pomocą szmatki owiniętej wokół wiertła lub uchwytu śrubokręta (lub innego narzędzia o podobnym kształcie). Należy naciąć na około pół cala od miejsca, gdzie kończy się uszkodzenie, a następnie obrócić narzędzie o 90 stopni i naciąć ponownie, aż wszystkie cztery strony tej sekcji zostaną przycięte do rozmiaru.