Uszkodzona świeca żarowa – podstawowe czynności, które pozwolą ją naprawić

Świece żarowe są krytyczną częścią silnika Diesla. Pomagają one w zapłonie paliwa w komorze spalania i zapewniają jego efektywne spalanie. Gwinty świec żarowych są wykonane z miedzi i mogą ulec uszkodzeniu przy nadmiernym dokręceniu. Jeśli zauważysz, że gwint świecy żarowej jest zerwany lub uszkodzony, będziesz musiał go naprawić, zanim będziesz mógł ponownie używać silnika. Naprawa gwintu świec z pozoru jest bardzo prosta i składa się z kilku istotnych czynności.

Krok 1 – Wyjęcie świecy żarowej

Wyjmij świecę żarową z obudowy, przekręcając ją kluczem lub zestawem nasadek w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. W razie potrzeby należy najpierw poluzować śrubę mocującą na górze obudowy, aby można było ją całkowicie wyjąć.

Krok 2 – Oczyszczenie z nadmiaru gwintów

Oczyść pozostałe gwinty na uszkodzonej części miedzi za pomocą szczotki drucianej lub papieru ściernego, aby nie pozostały żadne zanieczyszczenia po zainstalowaniu nowej świecy żarowej.

Krok 3 – Naciąć nowe gwinty

Wytnij nowe gwinty w uszkodzonej części miedzi za pomocą szmatki owiniętej wokół wiertła lub uchwytu śrubokręta (lub innego narzędzia o podobnym kształcie). Należy naciąć na około pół cala od miejsca, gdzie kończy się uszkodzenie, a następnie obrócić narzędzie o 90 stopni i naciąć ponownie, aż wszystkie cztery strony tej sekcji zostaną przycięte do rozmiaru.

Bądź pierwszy, by to skomentować.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


16 + 5 =