Reklama w i na pojazdach potrafi być bardzo skuteczna, lecz, jednocześnie, jeżeli będzie nieodpowiednio dobrana, bądź umieszczona w niewłaściwym miejscu, może okazać się wyłącznie stratą pieniędzy, która nie przyniesie firmie żadnej korzyści. W jakich zatem środkach transportu umieszczać swoje reklamy, aby wywołały pożądany efekt?
Reklama w autobusach to chyba pierwsze, co przychodzi na myśl – rozwiązanie najbardziej klasyczne, stosunkowo niedrogie, a bardzo skuteczne. Komunikacją miejską przemieszczają się setki osób dziennie. Tak duża liczba pasażerów sprawia, że stanowią oni grupę bardzo zróżnicowaną – znaleźć w niej można młodzież, osoby dorosłe, seniorów. Dobremu odbiorowi reklamy sprzyja też typowa długość podróży autobusem – nie jest na tyle krótko, by nie zdążyć się znudzić, a jednocześnie nie zajmuje tyle czasu, aby przygotować sobie jakąś rozrywkę, w rodzaju książki. Jest to więc doskonałe rozwiązanie.
W wielu pociągach możliwe jest wyświetlanie reklam na specjalnych reklamach, ewentualnie również umieszczenie plakatów. Atutem ogłaszania się w takim pojeździe jest to, że podróżują nim ludzie z naprawdę wielu miejsc (nie są to tylko mieszkańcy jednego miasta i jego okolic, jak to ma miejsce w wypadku autobusu), więc jeżeli oferowana usługa lub sprzedawany produkt nie jest mocno związana z jednym, konkretnym miejscem, marketing w takim miejscu może być strzałem w dziesiątkę.
Bez wątpienia jest to jedno z częściej wykorzystywanych rozwiązań w metropoliach i z tego względu dobre jedynie dla dużych przedsiębiorstw. Niemniej ma wszystkie zalety reklamy w pociągu a do tego tym informuje potencjalnych klientów o profesjonalności i popularności firmy.