Lojalność klienta jest bardzo ważnym aspektem w budowaniu sukcesu firmy. Zaangażowany odbiorca, który czuje się doceniony, zdecydowanie chętniej wraca do konkretnego sklepu, a wizja otrzymania dodatkowego bonusu w postaci rabatu lub darmowego produktu zwiększa jego skłonności zakupowe. Program lojalnościowy pomaga także stworzyć więź emocjonalną, która zwiększa szansę na to, że dany klient będzie wierny naszej marce. Z tego względu każdy przedsiębiorca prowadzący sklep powinien pomyśleć o wdrożeniu takiego systemu w swojej firmie.
Współcześni klienci wybierając konkretne miejsce, w którym będą dokonywać zakupów nie kierują się najniższą ceną. Dla konsumentów zdecydowanie ważniejsze jest nawiązanie i budowanie relacji z konkretną marką – wolą zrobić zakupy w miejscu, do którego mają zaufanie. W tym właśnie pomagają programy lojalnościowe, takie jak LoyaltyClub. Zadowolony klient chętnie dzieli się swoją opinią z innymi, co pozwala zdobyć nowych odbiorców. Takie kroki pozwalają także na zdobycie przewagi nad konkurencją.
Możliwość zdobycia atrakcyjnej nagrody sprawia, że nawet kuszenie wiernych klientów ze strony konkurencji atrakcyjnymi promocjami nie będzie dla nich interesujące i będą woleli zrobić zakupy w sklepie, w którym np. zbierają punkty. Wdrażając taki system w swoim przedsiębiorstwie można także lepiej poznać preferencje odbiorców i dopasować do nich promocje. Oferta zoptymalizowana pod kątem największej grupy docelowej przynosi większe zyski.