Aromamarketing, czyli co warto wiedzieć marketingu zapachowym

Zapach zupy zjedzonej w dzieciństwie u babci czy nawet proszku do prania, którego używała mama, może wyzwolić miłego wspomnienia i skojarzenia. Zjawisko to wykorzystywane jest także w marketingu i korzystają z niego marki na całym świecie. Co warto o nim wiedzieć?

Zalety aromamarketingu

Marketing zapachowy opiera się na stworzeniu bukietu aromatów, który rozpylany jest w sklepie czy siedzibie firmy. Tworzy się w ten sposób swego rodzaju zapachowe logo. Realizuje się to dzięki specjalnej instalacji do wytwarzania i rozpylania wonności. Profesjonalną pomoc w tym zakresie można znaleźć na przykład tutaj: https://aromaprojekt.pl/aromamarketing/.

Miły zapach, pięknie prezentujący się sklep i świetna obsługa sprawiają, że u klienta wytwarza się pozytywne wrażenie i chęć zakupy oferowanych produktów, a co więcej także powrotu do tego sklepu. Dodatkowo aromaty, które są przyjemne w odbiorze, poprawiają nastrój, a to także sprzyja otwartości nabywców. Przestrzeń, gdzie są rozpylane, wydaje się zaś bardziej luksusowa. Przedsiębiorstwa notują więc wyższą sprzedaż swoich produktów, a klienci czują się odpowiednio docenieni.

Gdzie się sprawdzi aromamarketing?

Najczęściej można się z nim zetknąć w galeriach handlowych, gdzie stosowany jest zarówno w sklepach odzieżowych, jak i restauracjach. Świetnie sprawdza się też podczas różnego rodzaju imprez, targów czy wesel. Na pewno zaskoczy gości i spotęguje pozytywne odczucia.

Bądź pierwszy, by to skomentować.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


5 × trzy =