Pozyskanie klientów do biura tłumaczeń nie jest zadaniem łatwym. Nie jest to przecież usługa pierwszej potrzeby, a wiele osób zgłaszających się do biura to klienci jednorazowi lub pojawiający się nieregularnie. Stąd też tradycyjne formy reklamy nie są tak skuteczne jak w innych branżach. Warto więc poszukać alternatywnych sposobów na dotarcie do potencjalnych interesantów.
Podstawą reklamy w dzisiejszych czasach jest dobrze działająca, regularnie aktualizowana strona internetowa. To w ten sposób ludzie dowiedzą się o naszym biurze tłumaczeń najłatwiej i bez wychodzenia z domu, dlatego też pierwszym krokiem do skutecznego marketingu jest zainwestowanie w profesjonalną witrynę w sieci. Możemy w niej umieścić zarówno wirtualną wizytówkę tłumacza, jak i opis oferty wraz z cennikiem. Pamiętajmy, że możemy także aktywnie poszukiwać klientów, umieszczając informacje o sobie na portalach społecznościowych lub w odpowiednich wątkach proponować swoje usługi. Ważne jest tylko zachowanie umiaru – nikt nie lubi nachalnej reklamy; klienci bardziej docenią raczej prostą informację, gdzie mogą nas znaleźć, od haseł rodem z reklam telewizyjnych.
Nie musimy się ograniczać tylko do działalności w sieci. Wciąż dość skuteczne pozostają wizytówki. Czytelny i estetyczny wzór wizytówki będzie świadectwem naszego profesjonalizmu, a potencjalnym klientom łatwiej zadzwonić do kogoś, kogo dane mają już przy sobie, niż szukać na własną rękę innego biura tłumaczeń.