Jednym z najważniejszych elementów pozwalających na niezawodną pracę silnika jest olej silnikowy. Przyczynia się przede wszystkim do zmniejszenia tarcia poszczególnych podzespołów jednostki napędowej. Dzięki niemu silnik może pracować przez długi okres bez uszkodzeń. W zależności od wieku oraz stopnia zużycia jednostki napędowej dostępne są oleje mineralne, półsyntetyczne oraz syntetyczne. Zazwyczaj zaleca się dokonywanie wymiany tego płynu eksploatacyjnego co piętnaście tysięcy kilometrów. Podczas wykonywania serwisu auta w warsztacie należy pamiętać, aby wymieniać także filtry oleju. Niektóre silniki wymagają również regularnego uzupełniania oleju. Aby sprawdzić jego poziom, trzeba użyć specjalnego bagnetu z podziałką znajdującą się pod maską.
W każdym samochodzie należy również regularnie wymieniać płyn hamulcowy. Zazwyczaj zaleca się dokonywanie wymiany raz na dwa lata. Korzystanie ze zużytego płynu hamulcowego może znacząco wpłynąć na wydłużenie drogi hamowania. Jest to więc element wpływający na poziom bezpieczeństwa, dlatego nie należy go zaniedbywać. Żeby jednostka napędowa działała prawidłowo i się nie przegrzewała, trzeba regularnie wymieniać w niej płyn chłodniczy. Ubytki płynu hamulcowego czy chłodniczego są naturalnym zjawiskiem eksploatacyjnym, dlatego należy pamiętać o ich regularnym uzupełnianiu. Ich ilość sprawdzić można, zaglądając pod maskę i przyglądając się oznaczeniom odpowiednich zbiorniczkach. Jeśli auto wyposażone jest w automatyczną skrzynię biegów, istotne jest również regularne wymienianie oleju w tym układzie. Przy manualnej, oleju nie trzeba wymieniać ani uzupełniać, chyba że występują jakieś wycieki będące efektem nieszczelności.
Artykuł przygotowany we współpracy z AS Auto Części.