Bieganie w deszczu – praktyczne wskazówki

Wiele osób uprawiających na co dzień bieganie rezygnuje z tej aktywności w sytuacji, gdy na zewnątrz pada deszcz. To spory błąd, ponieważ jogging w warunkach niesprzyjającej pogody stanowi znakomity trening mentalny wzmacniający wytrzymałość psychiczną. Przynosi też mnóstwo satysfakcji i bardzo pozytywnie wpływa na samopoczucie. Dodatkową korzyścią jest bez wątpienia zahartowanie układu odpornościowego. 

Odpowiedni strój to podstawa 

Jeśli zamierzamy biegać w deszczu, to koniecznie zrezygnujmy z bawełnianych elementów garderoby, które szybko wchłaniają wilgoć, a tym samym obciążają nadmiernie ciało. Najlepiej sprawdzi się zestaw złożony z elastycznych legginsów, koszulki termicznej i czapki z daszkiem. Nie zapomnijmy również o okryciu wierzchnim w postaci lekkiej kurtki. W przypadku kobiet optymalnym wyborem okaże się z pewnością wiatrówka wykonana z wodoodpornego, a jednocześnie oddychającego materiału technicznego. Powinna posiadać w swojej konstrukcji kaptur ze ściągaczami, kieszenie zapinane na zamek błyskawiczny i odblaskowe wstawki zwiększające widoczność po zmroku. Taką kurtkę można bez problemu kupić m.in. w tym sklepie internetowym: https://www.runshop.pl/kurtki-damskie-biegania,c18.html. Pozostałe istotne zalecenia to unikanie kałuż w celu zminimalizowania ryzyka kontuzji oraz zabezpieczenie sprzętu elektronicznego przed wodą.

Bądź pierwszy, by to skomentować.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


2 + 19 =