Cyrkulacja wody i zalety płynu chłodniczego w optymalnym odprowadzaniu ciepła

Zarówno w układach chłodzenia maszyn, takich jak wózki widłowe, jak i w samochodach osobowych, od dawna nie stosujemy już wody. Jej rolę spełnia teraz specjalny płyn, który posiada kilka bardzo cennych właściwości. Sprawdzimy, jakie są jego zalety. Przyjrzymy się też, na czym polega praca całego układu chłodzącego. Zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem.

Dlaczego płyn?

Pierwszą i chyba najważniejszą zaletą płynów jest ich odporność na zamarzanie. Przeciętny sprzedawany w kraju i gotowy do użycia produkt jest odporny na temperatury do -35 stopni Celsjusza. Dzięki temu w okresie zimowym nie musimy się martwić, że ciecz zamarznie i doprowadzi do rozsadzenia węży, chłodnic oraz samego wnętrza silnika spalinowego. Oprócz tego płyny chłodnicze mają bardzo dobre właściwości przewodnictwa termicznego, a to oznacza, że lepiej i szybciej od wody odbierają ciepło. Ostatecznie, co równie ważne, nie powodują osadzania się kamienia w układzie, jak miałoby to miejsce w sytuacji wykorzystania zwykłej wody z kranu. Mają też właściwości antykorozyjne.

Praca układu

Przepływ cieczy wymuszony jest przez pompę, którą najczęściej napędza sam silnik za pomocą paska lub łańcucha.

Więcej informacji o budowie powyższego podzespołu znajdziemy tutaj: http://sklep.4lift.pl/content/11-pompa-wody-wozek-widlowy-nissan. Część płynu, która znajduje się wewnątrz silnika, nagrzewa się od gorących elementów, utrzymując je w odpowiedniej temperaturze. Następnie przepływa przez termostat i kieruje się gumowymi wężami w stronę zespołu chłodnic, gdzie odebrane z motoru ciepło oddaje do otoczenia. Jeśli silnik jest nadal zimy, obieg odbywa się jedynie poprzez nagrzewnicę wnętrza, by szybciej doprowadzić jednostkę do temperatury roboczej.

Bądź pierwszy, by to skomentować.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


3 × trzy =