Ile pelletu zakupić na sezon grzewczy?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Pellet, czyli granulat z wiórów drewnianych, to najbardziej ekologiczne paliwo stałe, które jest obecnie dostępne a rynku. Do jego zalet należy niska emisyjność zanieczyszczeń oraz cena. Chcąc ogrzewać nim dom, musimy wyposażyć się w specjalny piec z podajnikiem, dzięki któremu granulat będziemy uzupełniać raz na dwa lub trzy dni. Regulacje temperatury, jak również godziny załączania się urządzenia ustawimy przy pomocy specjalnego sterownika. Dla każdego, kogo interesuje ten typ ogrzewania, najistotniejsze są koszty z nim związane, a te wypadają naprawdę nieźle w porównaniu z innymi źródłami ciepła.

Porównanie opłat w przypadku pieca na pellet oraz ogrzewania gazowego

Piece gazowe stały się bardzo popularne ze względu na coraz większą dostępność tego surowca. Przy założeniu, że mieszkamy w domu o powierzchni 150m2, musimy liczyć się z rachunkami na poziomie 8 000 zł za rok. Ogrzewając tę samą powierzchnię pelletem, zapłacimy średnio 3 900 zł za ten sam okres. W przeliczeniu na wagę to mniej więcej 3,5-4 ton.

Oczywiście wszystko zależy od metrażu, ocieplenia budynku, naszych upodobań oraz warunków atmosferycznych. Mroźne zimy będą generować większe zapotrzebowanie energetyczne, w związku z czym będziemy musieli nabyć więcej paliwa, jednak stosunek cen nadal pozostaje taki sam, a pellet na tle innych opcji wypada bardzo dobrze i jest proekologiczny. Np. na stronie: https://pangroszek.pl/kalkulator-pelletu/ możemy obliczyć dokładniej, ile kilogramów granulatu drzewnego potrzebujemy. Warto także pamiętać, że wszystkie odpady stałe powstające w wyniku jego spalenia, możemy wykorzystać jako zamiennik nawozu mineralnego, a bezobsługowe działanie pieca zaoszczędzi nasz czas.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Gdzie ma zastosowanie kamera szpiegowska?
Gdzie ma zastosowanie kamera szpiegowska?
Znakiem naszych czasów stały się miniaturowe kamery ukrywane w różnych przedmiotach, za pomocą których można szpiegować podejrzane osoby. Urządzenia te […]
Aromamarketing, czyli co warto wiedzieć marketingu zapachowym
Aromamarketing, czyli co warto wiedzieć marketingu zapachowym
Zapach zupy zjedzonej w dzieciństwie u babci czy nawet proszku do prania, którego używała mama, może wyzwolić miłego wspomnienia i […]
Gdzie firma może umieścić swoje logo?
Gdzie firma może umieścić swoje logo?
Firmy chcące odnieść sukces przeznaczają sporą część zysków na promocję. Kierujący nimi zdają sobie sprawę, że rozpoznawalność marki to warunek […]