Praca lekarza jest trudna, w wielu wypadkach wymaga również dużego wysiłku organizacyjnego. Rozwiązaniem niektórych problemów administracyjnych może być w tej sytuacji skorzystanie z usług specjalistycznych podmiotów, oferujących outsourcing części najbardziej czasochłonnych działań.
Przykładem obowiązków, które nie są bezpośrednio powiązane z leczeniem, lecz zajmują dużo czasu i wymagają sporego wysiłku organizacyjnego, jest obsługa pacjenta na poziomie rejestracji. To pierwszy etap wizyty, z którym styka się każdy odwiedzający gabinet lub przychodnię. Niestety, przy dużym natłoku zajęć personelu, medyczna rejestracja może opóźnić się. W skrajnym przypadku pacjent może nawet zrezygnować z korzystania z usług lekarza, do którego nie jest w stanie skutecznie się dodzwonić. Na rynku istnieją już jednak rozwiązania, które mogą zapobiec tego typu sytuacjom – na przykład firmy, oferujące usługowe prowadzenie działań w tym zakresie. Ułatwieniem pracy może być również wirtualny, elektroniczny terminarz wizyt, pozwalający na odpowiednie zaplanowanie czasu lekarza. Dzięki temu uzyskuje on większą kontrolę nad swoją praca, a pacjenci – możliwość szybkiego skorzystania z usług specjalisty.