Zawieszenie gwintowane – co to daje i ile kosztuje?

Chcąc polepszyć właściwości jezdne naszego samochodu, warto zainwestować w skrojone na miarę zawieszenie. Nigdy jednak nie można być w stu procentach pewnym tego, co konkretnie przypasuje danemu kierowcy. Dlatego też na rynku znajdziemy produkt zwany zawieszeniem gwintowanym, który pozwala na dokładnie takie ustawienie parametrów jezdnych, jak dana osoba indywidualnie wymaga. Sprawdzamy jakie są korzyści posiadania zawieszenia tego typu oraz ile kosztuje jego zakup i zamontowanie do samochodu.

Właściwości jezdne

Wiele aut posiada zawieszenie wyjątkowo miękkie, które dobrze sprawuje się na dziurawych drogach, ale jednocześnie jest kompletnie nieprzewidywalne w szybkich zakrętach i łukach. Na drugim biegunie mamy zawieszenia twarde, które dają dobre prowadzenie, ale niski komfort. Jeżeli chcemy mieć coś pomiędzy, to najlepszym wyjściem będzie zawieszenie gwintowane. Będziemy mogli wyregulować jego twardość dokładnie tak, jak nam w danym momencie pasuje. Dodatkowo utwardzenie zawieszenia spowoduje obniżenie prześwitu pod podwoziem, co znacznie polepszy odczucie prędkości i wygląd auta.

Jakie to koszta?

Chcąc kupić np. zawieszenie gwintowane do Audi, trzeba liczyć się z wydatkiem w okolicach tysiąca złotych. Nie jest to dużo, biorąc pod uwagę jak wielkie możliwości uzyskujemy. Montaż można przeprowadzić samodzielnie, jeżeli posiadamy podstawowe umiejętności i narzędzia. Zlecenie go w warsztacie będzie nas kosztować w okolicach 300 do 500 złotych. Na końcu pozostaje już tylko regulacja, którą przeprowadza się samodzielnie, więc nie generuje dodatkowych kosztów.

Bądź pierwszy, by to skomentować.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


3 × jeden =