Regulacja zawieszenia – jak ustawić, aby było prawidłowo?

Regulowanie zawieszenia w samochodzie osobowym nie jest tak proste jak mogłoby się wydawać. A zabieg ten ma przecież ogromne znaczenie dla komfortu podróżowania. Po każdej naprawie ingerującej w zawieszenie należy profilaktycznie sprawdzić i wyregulować geometrię. Regulacja odbywa się również przy obniżaniu zawieszenia. Proces ten jest nieco skomplikowany, ale efekty są tego warte.

Metody obniżania zawieszenia

Najłatwiejszy sposób dotyczy pojazdów z zawieszeniem pneumatycznym lub hydropneumatycznym. W takich autach możemy ustawiać zawieszenie podczas jazdy, gdyż zamiast sprężyn mają one sprężone powietrze w miechach lub siłowniki wypełniane płynem. Jeśli nie masz samochodu z takim systemem to nic straconego. Zawsze można wymienić tradycyjne sprężyny na sportowe. Są one znacznie droższe od zwykłych, ale samochód obniżony wygląda znacznie lepiej. Jeśli chcesz nadać pojazdowi sportowy wygląd jednocześnie nie bawiąc się w wymianę sprężyn to możesz kupić dystanse poszerzające. To nowoczesne rozwiązanie szybko i bezproblemowo poszerzy rozstaw kół samochodu. Dodatkowo auto zyskuje na walorach jezdnych. Dystanse szybko zmienią wygląd zawieszenia w twoim aucie, a nabyć je można m.in. na stronie https://eibach.pl/page/pro-spacer-dystanse-poszerzajace/.

Prawidłowe ustawianie zawieszenia

Mechanicy twierdzą, że zawieszenie powinno być sprawdzane przynajmniej raz w roku. Podczas badania podwozia powinno się dokładnie przestrzegać procedur pomiarowych. Z tego powodu geometria powinna być wykonana w sprawdzonym warsztacie samochodowym. Warto pamiętać o końcowej kontroli komputerowej, która da nam pewność, że praca została wykonana dobrze. Bezpieczeństwo we własnym samochodzie jest w końcu sprawą nadrzędną.

Bądź pierwszy, by to skomentować.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


4 × 2 =