Koszt zakupu sportowego układu wydechowego jest dosyć spory, dlatego wiele osób rozpoczyna swoją przygodę tuningu układu wydechowego od zakupu końcówki wydechu lub też wymiany końcowego tłumika. W przypadku pierwszej opcji, właściciel nie zyskuje nic więcej, oprócz ciekawego wyglądu. Natomiast decydując się na wymianę ostatniego tłumika, można poszaleć już nieco bardziej, poprzez zastosowanie jego sportowej odmiany, dzięki którym dźwięk silnika zdecydowanie zmieni się.
Jeśli ktoś naprawdę chce zaszaleć i postawić na fachowe rozwiązanie, zdecydowanie najlepszym pomysłem będzie zamontowanie kompletnego układu wydechowego, dzięki któremu polepszy się dynamika pojazdu. Koszt takiej modyfikacji nie musi być duży, gdyż rury uniwersalne do wydechów można kupić w bardzo przyzwoitych cenach, przez co złożenie takiego układu wydechowego nie jest czymś wyimaginowanym dla przeciętnego właściciela pojazdu.
Filtr cząstek stałych, który można zakupić na stronie https://pamaku.pl/dpf-filtry-czastek-stalych-i3744.html, nie w każdym przypadku musi oznaczać ograniczenia stosowanie sportowego układu wydechowego. Na rynku można znaleźć wiele firm, które oferują profesjonalne usuwanie DPF’u lub dostrajanie nowego układu wydechowego, do układu filtra cząstek stałych, także zmiana układu wydechowego nie spowoduje problemów z elektroniką w nowszych samochodach.
Na jaki wzrost można liczyć w przypadku takiej modyfikacji? Średnio producenci i firmy zajmującej się modyfikacjami w silnikach samochodów, gwarantują przyrost mocy w przedziale 4-5 procent względem seryjnej mocy. Wszystko oczywiście zależne jest od konkretnego modelu samochodu oraz układu wydechowego.